Najnovšie foto
KalendárNajbližšie podujatia
Správy
20.09.2013 13:56 | Rally | Miroslav Majl�th | Otvorení: 1423
Skvelé výsledky KL Racing Teamu v MSR rally
Napriek faktu, že sa ešte píše len mesiac september, slovenská rally, ale aj kopcová sezóna je už úspešne za nami. V rámci nej sa predstavila aj trojica posádok Žilinského KL Racing Teamu. Niektoré mali šťastia viac, iné zase menej.
Najlepšiu sezónu v doterajšej rally kariére po tohtoročnej sezóne hlási posádka Vlastimil Majerčák – Marcel Kollárik, ktorá v triede 3 dojazdila na druhom mieste a v uzatvorenom slovenskom šampionáte skončila na treťom mieste absolútneho poradia. Táto dvojica pred štartom sezóny vymenila vozidlo a aj keď sa rovnako ako v tej predchádzajúcej divákom predstavila na Mitsubishi Lancer EVO IX, toto vozidlo v tomto roku pripravoval maďarský jazdec István Pethó a jeho mechanici. „Mitsubishi od Istvána Pethó bolo na každú súťaž pripravené naozaj špičkovo. Nebol s nim počas celej sezóny jediný vážnejší problém a určite nám dopomohlo k zisku druhého miesta v triede 3, ale aj tretieho v rámci uzatvoreného slovenského šampionátu v absolútnom poradí. Sezóna bola síce krátka, ale o to búrlivejšia, všetky súťaže boli v podstate dobre pripravené a organizátori mali pri výbere tratí šťastnú ruku. Trate boli naozaj zaujímavé, ale aj ťažké. Stačilo urobiť malú chybu a posádka za ňu v tom momente zaplatila výletom mimo trať. Nám sa však všetky chyby vyhýbali a postupne sme si spolu s Marcelom viac a viac rozumeli a zrýchľovali. Na konci sezóny síce sále vyhrával náš najväčší súper Josef Semerád, ktorý má skúseností z rally naozaj na rozdávanie, ale dokázali sme sa mu priblížiť. Som so sezónou naozaj veľmi spokojný,“ zhrnul Vlasto Majerčák v krátkosti tohtoročnú rally sezónu. Okrem úspechov v rally sa podarilo v tohtoročnej sezóne Vlastovi Majerčákovi získať aj titul Majster Slovenska pretekov automobilov do vrchu v skupine N a triede N nad dva litre.
O trochu viac smoly mala druhá dvojica, súťažiaca na rovnakom Mitsubishi Lancer EVO IX, Tomáš Kukučka – Marek Podobník. Tých na niektorých súťažiach prenasledovali drobné technické poruchy, ale na programe v rámci sezóny bola aj zlomená ruka jazdca, či menší výlet mimo trať na Rally Lubeník. „Tak ako nám v minulom roku všetko vychádzalo, v tomto sme sa dosť trápili. Sem tam to bolo auto, potom výlet mimo trať, či trafený obrubník na poslednej súťaži v sezóne. Akokoľvek sme sa snažili smolu prelomiť, nešlo to. Nakoniec sme si povedali, že to tak asi musí byť a brali sme to športovo. Veď aj o funkčnej, či nefunkčnej technike je motoristický šport a nevyhýbajú sa mu ani havárie. Jedno je podstatné, prežili sme ju v zdraví, zavreli sme za tým všetkým dvere a ideme ďalej. Snáď budúci rok bude opäť stáť šťastie na našej strane,“ zhodnotil Tomáš Kukučka.
Najhoršie dopadla tretia dvojica, Tomáš Fusko – Jakub Slovák. Tá začala sezónu rozdelená, keď Kuba na sedadle spolujazdca na úvodnej Rally Ege zaskočil jeho otec Jano. Táto súťaž pre Tomáša s Janom dopadla veľmi dobre. Horšie to u bolo v Prešove, keď do Škody Felicia Kit Car spoločne usadli Tomáš s Jakubom. Ich cestu k cieľu zbrzdil obrubník už na prvej rýchlostnej skúške, ktorý ich aj s vylomeným kolesom poslal okamžite domov. Tretiu súťaž v roku zase odmietla riadiaca jednotka motora, ktorá nie a nie poslúchať. Pod Tatrami všetko vyšlo, škodovku však nahradil Citroën C2 R2 Max zapožičaný z L Racing Teamu a chalani sa mohli tešiť z úspešného dojazdu až do cieľa. Následná súťaž v Lubeníku znamenala stop pre motor a samozrejme opätovné odstúpenie. No a Košice sa už z dôvodu spomínanej poruchy vôbec nekonali. „Strašne ma štve táto sezóna. Chcel som ukázať vedeniu tímu, že v nás je potenciál, ale poruchy nám všetko zbabrali. Uvidíme ako sa dohodneme na ďalšom pokračovaní spolupráce, len dúfam, že sa nám už všetka tá smola prestane lepiť na päty,“ ukončil rozprávanie rallystov Tomáš Fusko.
KL Racing Team okrem rally súťaží nasadzoval jazdcov aj na preteky automobilov do vrchu. Na Jahodnej sa k Vlastovi Majerčákovi pridal aj Jozef Jágrik a Boris Kubovič, pričom všetci traja sa na pretekoch prezentovali s rovnakými vozidlami Mitsubishi Lancer EVO IX. Výsledok bol priam fascinujúci, keď práve trio KL Racing Teamu obsadilo počas oboch súťažných dní prvé tri miesta v skupine N, ale aj triede N nad dva litre.
Obdobne sa KL Racing Team prezentoval aj v rámci jediného slovenského podujatia zaradeného do seriálu Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu – na Dobšinskom kopci. Okrem samotnej podpory tohto významného podujatia, sa vo farbách KL Racing Teamu na pretekoch predstavila trojica jazdcov. Jozef Jágrik si po vlaňajšom úspechu zopakoval úlohu VIP Taxi a Vlasto Majerčák s Tomášom Fuskom sa predstavili v rámci riadneho štartového pola. Tu opäť hral prím Vlasto, ktorý nielenže vyhral skupinu N, ale ako správny Dobšinčan a jediný jazdec v klasickom plechovom vozidle dosiahol čas pod tri minúty, čo je zároveň novým traťovým rekordom v skupine N.
Napriek všetkým výpočtom dobrého, či zlého, čo sa v KL Racing Teamu v tomto roku udialo, manažér tímu Marek Lokaj prejavil s výsledkami spokojnosť: „Čo budem skrývať, som naozaj spokojný. Vlasto s Marcelom ma v tomto roku naozaj udivovali, ich výkonnosť išla od súťaže po súťaž stále hore. Tomáš s Marekom tiež nešli zle, im sezónu vlastne pokazila Tomášova zlomená ruka, ktorá prišla v najnevhodnejšom momente. Tomáš Fusko s Kubom Slovákom tiež dobre fungovali, za poruchy techniky predsa oni nemôžu a koniec koncov ma potešil aj Jožo s Borisom v rámci Jahodnej. Doposiaľ tohtoročnú sezónu beriem ako úspešnú a verím, že bude takto pokračovať aj naďalej. Chcem sa aj týmto všetkým členom nášho tímu poďakovať a samozrejme moje poďakovanie patrí aj reklamným partnerom, bez ktorých pomoci by sme tento šport nemohli robiť. Potešili nás aj diváci, ktorí nám fandili, ale aj posielali fotky, či komentáre na našu web stránku, ktorej návštevnosť rovnako stúpa geometrickým radom. Napriek faktu, že už je za nami oficiálna slovenská rally, ale aj kopcová sezóna, my sa ešte nelúčime a divákom sa ešte predstavíme, či už tu na Slovensku, alebo v Čechách. O tom, kde a kedy to bude všetkých priaznivcov budeme informovať.“
Foto: autosportfoto.sk/Tibor Szabosi
Miroslav Majl�th