Najnovšie foto
KalendárNajbližšie podujatia
Správy
12.09.2012 16:44 | Rally | Miroslav Majláth | Otvorení: 1303
KL s druhou najrýchlejšou slovenskou posádkou, ale aj veľkou smolou
Žilinský KL Racing Team pred štartom Rally Košice 2012 deklaroval, že má
záujem nazbierať v Košiciach čo možno najviac bodov v rámci tohto
sezónneho hodnotenia. Tento zámer KL Racing Teamu vyšiel a navyše sa jeho
posádka stala druhou čisto slovenskou posádkou v cieli. Nie všetko sa však
podarilo úplne.
Nielen pre posádky KL Racing Teamu odštartovala tohtoročná Rally Košice
v podstate až druhou rýchlostnou skúškou, keď ich na štarte prvej organizátor
z dôvodu havárie niekoľkých vozidiel pred nimi otočil a poslal
obchádzkovou trasou rovno na druhý test. V ňom, ale aj nasledujúcom
zajazdila rýchlejší čas spomedzi posádok KL Racing Teamu dvojica Tomáš Kukučka
– Marek Podobník na Mitsubishi Lancer EVO IX. V druhej sekcii, ktorá
v sebe zahŕňala štvoricu meraných úsekov sa opakoval rovnaký scenár. „Som veľmi rád, že sa nás spolu
s Marekom podarilo vyvarovať defektom, ale aj technickým problémom. Teraz
nám síce začal hučať diferenciál, tak neviem či to mechanici
v štyridsaťpäť minútovom servise budú meniť, alebo čo s tým spravia,
ale celkovo to bol veľmi dobrý deň. S výsledkami som spokojný a už
teraz sa teším na zajtra,“ opísal prvý súťažný deň Tomáš Kukučka.
S oveľa vážnejšou tvárou, ktorej výraz neveštil nič dobré do záverečného
servisu prvej etapy Rally Košice 2012 dojazdil Vlastimil Majerčák, ktorého
v Mitsubishi Lancer EVO IX stabilne naviguje Marcel Kollárik. „Už po obhliadkach tratí som hovoril, že na
tejto rally budú rozhodovať defekty, samozrejme sme sa im dnes nevyhli ani my,
pre istotu hneď dva krát. Navyše nám začiatkom druhej sekcie niečo stalo so
zvodmi a teraz už aj turbo prestáva fúkať, takže sme išli posledné
rýchlostky naozaj iba na údržbu. Dúfam, že to mechanici teraz v servise dajú
do poriadku. Ešte že máme zajtra právo na reparát,“ vysvetlil dôvod
zachmúreného výrazu tváre Vlasto Majerčák.
Aj v úvodnej rýchlostnej skúške druhej etapy Rally Košice predviedli
posádky KL Racing Teamu rovnaký scenár ako v predchádzajúcom súťažnom
dni. Pri pohľade na dosiahnuté časy bol vpredu Tomáš s Marekom, za nimi so
stratou pár sekúnd Vlasto s Marcelom. Druhý test bol zase veľmi podobný
prvému z minulého dňa, keď bol prerušený po ťažkej havárii Tomáša Ondreja,
ktorého Srnka motorsport pripravuje aj vozidlá KL Racing Teamu, pričom posádky
ktoré mali štartovať za Srnkom boli presunuté na ďalší test po náhradnej trase.
A práve nadchádzajúca rýchlostná skúška Gejzír, známejšia pod názvom
Herľany sa stala osudnou pre Vlasta Majerčáka s Marcelom Kollárikom,
ktorých práve tu odmietol poslúchať Mitsubishi Lancer EVO IX. „V jednom vracáku smerom dolu do Herľan sme
trafili nejaký kameň. Následkom toho sa nám zlomilo zadné rameno a už sa
s tým nedalo pokračovať ďalej. Škoda, myslel som si, že sme si už včera všetku
smolu vybrali, ale asi to tak nebolo. Rally pre nás skončila kvôli takejto
banalite,“ ozrejmil v servisnej zóne Vlasto Majerčák.
Druhá posádka KL Racing Teamu medzitým pokračovala ďalej v súťaži,
pričom sa Tomášovi s Marekom
dokonca podarilo tri rýchlostné skúšky pred cieľom posunúť na dvadsiatu priečku
v absolútnom poradí Rally Košice 2012, ale aj na štvrté miesto
v triede 3. Navyše sa do histórie zapísali aj ako druhá čisto slovenská
posádka v cieli Rally Košice. „Sme
síce v cieli, ale osobne som ani neveril, že prídeme až sem. V aute
nám niečo strašne búcha, je také ako keby nám niekto celú cestu zospodu búchal
kladivom do podlahy. Posledné tri rýchlostky sme išli veľmi opatrne
a snažili sme sa ísť čo možno najčistejšie a netrhať autom a neisť
ani veľmi na brzdy, vtedy to totiž búchalo najviac. Našťastie sme tu, sme
šťastný že sme došli, aj nejaké to umiestnenie sa nám podarilo, čiže všetko je
super,“ opísal problémy s ktorými na trati bojovali Tomáš Kukučka.
Spokojný, aj keď iba na polovicu bol aj manažér KL Racing Teamu, Marek Lokaj: „Som spokojný, autá sú celé, ďalšie body
doma, ale trochu ma štve tá Vlastova a Marcelova stále nekončiaca smola,
ktorá akosi nie a nie odísť. Na druhej strane Tomáš s Marekom asi
žijú pod šťastnou hviezdou. Auto napoly rozpadnuté, ledva idúce, ale im sa napriek
tomu podarí dojazdiť až do cieľa. Nechcem tým povedať, že by som bol
s niečím nespokojný, to v žiadnom prípade, som naozaj rád, že sa
takmer všetko vydarilo, chalani sú celý a zdraví, to je najpodstatnejšie. Rád
by som im poďakoval, samozrejme aj celému tímu, mechanikom a tímu Srnka
motorsport, ktorý nám pripravuje obe autá. Samozrejme poďakovanie patrí
aj všetkým partnerom, bez ktorých pomoci by sme tento šport robiť
nemohli.“
Posádky KL Racing Teamu by sme mali mať možnosť v tomto roku ešte
sledovať v rámci podujatí konajúcich sa na Slovensku, prípadne
v Čechách.
Miroslav Majláth